Před pár dny ODS odstartovala předvolební kampaň. Jejím ústředním (i když trochu nic neříkajícím) heslem je „Volím pravici“. Ještě před tímto oficiálním představením se v českých městech objevili billboardy s tímto heslem. To samozřejmě vzbudilo pozornost médií a začal hon po informacích, kdo za tím stojí a co je to zač. Mezi tím na sociálních sítích, především na twitteru, se začala šířit mnohá sdělení zakončená právě hashtagem #Volím_pravici. Ovšem ne jednou stranou, ale různými politickými subjekty. A teď občane-voliči, vyber si.

hashtagsvob
Tvůrci si jaksi neuvědomili, že ODS už dávno není jedinou pravicovou stranou (i když pravicovost, díky svým činům posledních let, velmi omezila). Výrazným konkurentem ODS je Strana Svobodných občanů, která nepodepsaného volebního hesla také náležitě využila. I když je otázkou, zda se tvůrci hashtagu #Volím_pravici neinspirovali právě u Svobodných. Ti mají totiž již od března r. 2013 registrovanou doménu www.volimpravici.cz, která odkazuje na jejich web.

Každopádně, kampaň #Volím_pravici hodnotím jako zdařilou, ať už jde o akci Svobodných či ODS. Jen občanští demokraté mohli více zapracovat na jasnosti sdělení pro recipienta. Klidně mohl být twitter ptáček vyměněn za opeřence ODS, bylo by hned jasné o koho jde. A nebo jednoduše používat souběžně s #Volím_pravici i hashtag #Volím_ODS. I když uznávám, už by to nebylo tak efektní. Nicméně je fajn, že se i „političtí dinosauři“ (použiji-li termín „Véčkařů“) odhodlali oslovit voliče, novou, neotřelou metodou.

Aleš Procházka

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Ochrana proti spamu *